אשמח לחזור אליכם, פרופ´ אברהם ברוכין

ניתוח אינו מסתיים בעזיבת בית החולים

מאת: פרופ´ אברהם ברוכין

בפורום ב -STARMED אותו ניהלתי , נמצאנו ,קוראי ואנוכי , ערים יותר ויותר לעובדה, כי מטופלים/ות מפנים שאלות . מיד או סמוך לניתוח שעברו .בין אם זה ביום שלאחרי , או בשבועות הסמוכים לו .

תופעה זו , גורמת להרמת גבה ולשאלה המתבקשת הימנה ,שאפילו בני הצעיר מסוגל היה לשאול :" מה הרופא לא מסביר " ? ובכן ,בטרם ממהרים להאשים את הרופא, בחוסר הסבר וגילוי נאותים (להם הוא מחייב על פי חוק ) , או את המטופלים בביישנות ,חוסר קשב ,או הבנה .

יש לדעת מספר עובדות :

מחקרים רפואיים רבים ,כבר לפני שנים רבות ,הצביעו כי ,המטופל מסוגל לזכור , כדי 10% בלבד מההסברים שניתנו לו בין אם בכתב,בע"פ ,או שניהם יחדיו .כרגע ,אין זה כלל משנה , מהן הסיבות לכך ויש רבות. ,מעניינת רק העובדה הסטטיסטית.

הדבר הניע את המחברים להמליץ על מספר אסטרטגיות:

• לצייד את המטופלים בחומר קריאה, בצורת עלונים או ספרונים
• לתת את טופס ההסכמה המודעת ,למטופל ל,קריאה בבית ולא סמוך לניתוח
• לתעד(ואפילו להקליט- מותר על פי חוק ) ולרשום בתיק ,כל הסבר שניתן.

ידוע לי על מנתחים שהפליגו לעשות ומנתחים רק, אחרי שהמטופל עבר אצלם בהצלחה בחינה יזומה משלהם .אם לא הניתוח נידחה עד להצלחה בבחינה . ויש ,המנפיקים חומר ממוספר ,המצויד בתלוש -קבלה ,שהמטופל חותם עליו עם קבלתו (אף הוא ממוספר ).או קיי, אפשר לנכס זאת גם לרפואה מתגוננת - זה בסדר , אנו מתקדמים לקראת הסטנדרט האמריקני :

THE DOC IS A GOOD GUY BUT WHY SHOULD’NT HIS INSURANCE PAY .

ובלשוננו : הרופא בחור כארז ,אך מדוע שהביטוח שלו לא ישלם לי ?

מעבר לכך , נחזור לשאלה שבפתיח . המטופל/ת לאחר ניתוח ,מצוי במצב לא מוכר ,במתח מהתוצאות המסתתרות מתחת לחבישה ,שתוסר בעוד מספר ימים ,בינתיים כואב לו , נפוח לו ,לוחץ לה בחזה, והאף מדמם וסתום בטמפונים , סביב העינים או הבטן והירכיים השאובים - פנסים וחבורות כחולים /שחורים , הגוברים מרגע לרגע .ובנוסף לכך את ההשפעה המתפוגגת מחומרי ההרדמה והכאב המופיע לאחר מכן . אני רוצה להאמין כי , עמיתי נוהגים כמותי ,(אינני יכול לדעת מה כולם עושים ונוהגים ,אך לפחות הקרובים אלי דומים לי )

אני מתקשר לבית המטופל דרך קבע, באותו יום וגם למחרת , משאיר תמיד את מספר הנייד .מצמיד כרטיס ביקור (עם כל דרכי הקשר) לטופס השיחרור ופעמים רבות אפילו מסיע בתום הניתוח את המטופל לביתו .בעיני זה האני מאמין של,י אין בכך פחיתות כבוד, או משהו יוצא דופן ,אלא חובת זהירות ודאגה למטופל ,במלוא מובן המילה . רובנו ,באנו למקצוע מאהבת המקצוע ולא מהרצון לעשיית כספים ,לכן מאד נעים לנו שפונים לבקש עזרתנו . זוהי תמצית המקצוע לא קיימת שאלה שטותית או קטנה או חסר משקל , הכל ראוי ,תופש ובמקום ולרופא תמיד יותר תשובות ושלמטופל שאלות הוא הרי חווה מצבים אלה לאלפים - המטופל בפעם הראשונה .

אז אל תהססו לשאול תמיד ובכל שעה את המנתח הישיר, אין משפט כזה: "לא נעים לי להתקשר לרופא בשעה כז" . זה שירות 24 שעות ושבע שנים והרופא , אף יודה לך על הפניה .

פרופ’ אברהם ברוכין

מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

טעמה המר של איכות ירודה נשאר זמן רב אחרי שפג תוקפו המתוק של המחיר הנמוך

פרסום ראשון :03/12/2008 09:57:18
עדכון אחרון :27/06/2016 10:47:14
עדכונים אחרונים
זכאות לטיפולי לייזר פרטיים במרפאותי
חברי מאוחדת ,לאומית זכאים להחזרי ייעוץ במרפאותי במימון הקופות( בידקו נא ראש זכאותכם מולן )
בעלי פוליסת ביטוח בריאות פרטית, זכאים לקבל שירותי ישירות. סמס/ווטסאפ 0547759427

מחפש/ת המלצות ממטופליי ?
היכנסו מלשונית "המלצות"
וגם ב: DOCADVISOR https://www.docadvisor.co.il
ניתוחי הלייזר מכוסים לרוב ע"י כל חברות הביטוח
הידעת כי : ניתוחי הלייזר מוכרים ומכוסים לרוב ע"י כל חברות הביטוח ? כולל יבלות כף הרגל ,ציפורן חודרנית , נגעי עור שונים ועוד .
כדאי לברר מולי .
הזמנת תורים דרך אודורו לכל המטופלים
התחברתי למערכת הזמנת תורים =אודורו
ניתן מהיום לקבוע פגישות בשתי מרפאותיי מכל מקום ,בכל :שעה ובכל שפה .
האתר פתוח לכולם :קופות ,בטוחים ופרטי.
לחברי מכבי :*3555
למרפאת אשקלון:0539956231
למרפאת חולון : 0539956229
סוף סוף קבלתי את הלייזר החדש
סוף סוף קבלנו באסותא אשדוד את מכשיר הלייזר מהדור החדש מהמשוכללים והמתוחכמים ביותר בשוק הלייזרים
המכשיר מטפל בדיוק מרבי (ממוחשב וחכם מאד)ביעילות ובמהירות ב: ציפורן חודרנית,יבלות מסוגים שונים בייחוד בכף הרגל, נגעים קטנים ,קונדילומה ועוד